Vil du øke trafikken på ditt nettsted? 16 effektive SEO-tips!

Innenfor markedsføring er man alltid på utkikk etter nye måter å øke nett-trafikken på. Det er flere faktorer som påvirker gjenfinning og treffliste for ditt nettsted! Google søk, er som kjent, verdens største søkemotor med over åtte milliarder sider indeksert i sine tjenere.

Nettsiden ”Social Media Today” henviser til 16 effektive søkemotoroptimalisering-tips hentet fra nettstedet Ahrefs. Disse kan man kan benytte seg av og implementere for å optimalisere sine søk i Google og for å få en oversikt over hvilke faktorer som påvirker SEO aller mest. Søkemotorer kan være svaret!

Nettstedet Ahrefs, tilbyder av analyseverktøy for søkemotoroptimalisering, viser til at den viktigste faktoren for et optimalisert nettsted er oppsett og arkitektur, og videre at nettstedet inneholder relevante søkeord og meta-koder. Google Analytics spiller også en viktig rolle for å forstå trafikkendringer. Videre viser Ahrefs til at brukeropplevelsen også spiller en svært viktig rolle, for til syvende og sist er det den beste brukeropplevelsen som vinner!

  1. Oppsett og arkitektur -> Innholdet skal være klart og strukturert, gjør det enkelt å navigere seg rundt på siden, ha kontaktinformasjon synlig og ha med ”om side”
  2. Søkeord -> Velg søkeord klokt, fokuser på det viktigste søkeordet og fremhev det, sjekk konkurransen på ditt søkeord på google, ”lån” konkurrenters søkeord og overvåk
  3. Tittel koder -> Gjør kodene tilgjengelig å klikke på, fokuser på viktigste søkeord, men ikke overdriv gjentakelser, hold det innenfor 50-60 ord
  4. Meta beskrivelser -> Skriv konkret og presist, inkluder viktigste søkeord så fort som mulig, hold det innenfor 150 til 160 ord. Tips: Bruk ”Yoast Plugin” fra WordPress – den er brukt av eksperter over hele verden
  5. ”Header Tags” -> Plasser H1 koder på hver side, bruk viktigste søkeord i H1. Se hvordan man setter opp her : How To Write A Header Tag H1
  6. Innholdet -> Bruk viktigste søkeord i første paragraf, en god lengde på innholdet korrelerer med høyere rangeringer, lenk til linker, prioriter kvalitet fremfor hyppighet, ha struktur over innholdet
  7. Brukeropplevelse -> Bruk «ScrollMaps» programvare – se hva besøkende gjør på siden din (et brukerkart), bruk ”HeatMap” sporing – se hva besøkende klikker på og ikke klikker på – se hvordan du kan optimalisere siden, unngå mye bruk av pop-ups, og gjør siden mobilvennlig
  8. Google søk konsoll (Google Search Console) -> Rett opp gjennomgangsfeil og error
  9. Google Analytics -> Oversøk over trafikk på siden, hvem som er inne på siden din, hvor de kommer fra og hvor lenge de er inne på siden din
  10. Nettstedets hastighet -> Optimaliser nettstedets nedlastningstid ved å bruke verktøyet ”Google Page Speed Insights”
  11. Bilde optimalisering -> Bruk beskrivende navn på bildefil og sørg for å ha relevante bilder i forhold til innholdet
  12. Lenker -> Lenk til relaterte sider, lenk til sider med samme innhold og overvåk konkurrenters koblinger
  13. Sosiale medier -> Vær aktiv og engasjerende på sosiale medier og forsøk å få folk til å dele ditt innhold
  14. ”Google Penalty Recovery” -> Ved frafall ved trafikk: fjern dårlige linker, fjern innhold som ikke er godt nok
  15. Promotering av innhold -> Finn populær informasjon i forhold til din nisje og bruk det, del innhold fra andre og lenk til, oppsøk folk på email og sosiale medier.
  16. Generelle tips og råd -> Lær så mye du kan, følg med på oppdateringer, vær tålmodig, unngå ”raske” snarveier og ikke spam!  prosess

3 thoughts on “Vil du øke trafikken på ditt nettsted? 16 effektive SEO-tips!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *